Groene Hart promotie faalt

onderzoekOpnieuw verschijnt een vernietigend rapport over de promotie van het Groene Hart, ditmaal van de ANWB en Vereniging Vrijetijdslandschap Groene Hart West. “De wil om het gebied echt op de kaart te zetten ontbreekt bij veel betrokkenen” is de conclusie van de onderzoekers. Ook de Stichting Groene hart heeft afgelopen jaren diverse keren aan de bel getrokken en zelfs een massaal bezocht congres over de gastvrijheidseconomie georganiseerd. Het mocht allemaal niet baten. Er wordt alleen maar gedesinvesteerd. Zo is de bijdrage van de provincies bijna helemaal afgebouwd en betaalde slechts een derde van de gemeenten vorig jaar nog mee aan de Stichting Merk & Marketing Groene Hart. Ook ondernemers laten het afweten. Alleen de drukkerijen doen goede zaken want er verschijnen wel allerlei Groene Hart bladen waarmee gemeenten zich in de kijker proberen te zetten. Waarmee ze ze alleen maar in elkaars vijver vissen; voor Groene hart promotie is regionale samenwerking noodzakelijk. Een regio waar ze dit wel hebben begrepen is Overijssel. Daar steekt de provincie 40 miljoen in de gastvrijheidssector; want investeren in de toeristische infrastructuur is investeren in de economie. Van een aanpak zoals bijv. de regio Zwolle kunnen we in het Groene hart veel leren!

Geplaatst in Actueel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*